ÎNSCRIERI 2025-2026

Lista finală cereri inscriere etapa 1

Raport locuri disponibile etapa 1

Dosarele respinse în etapa 1 a înscrierilor pentru anul școlar 2025-2026,, care nu au fost admise la alte opțiuni, pot fi retrase de la sediul unității în intervalul 09.00-16.00 în perioada 16.06-19.06; intervalul 09.00-12.00 în data de 20.06.2025. În etapa a II a de înscriere se vor primi dosare de înscriere doar pentru nivel grupa mare antepreșcolari (2 ani împliniți până la 31.12.2025). 

Locuri disponibile: 1 loc 

Programul aferent înscrierilor pentru etapa II este următorul: 

ETAPA II

Ø Luni 16.06.2025 interval 9.00-12.00; 13.00-16.00–  Depunere fizică a dosarelor și validarea online (nu se fac programări pentru validare, validarea se face în ordinea sosirii

Ø Marti  17.06.2025   interval 9.00-12.00; 13.00-15.00–  Depunere fizică a dosarelor și validarea online

Ø Miercuri  18.06.2025   interval 9.00-12.00; 14.00-16.00–  Depunere fizică a dosarelor și validarea online

Ø Joi  19.06.2025   interval 8.00-12.00; 14.00-17.00– Depunere fizică a dosarelor și validarea online

Ø Vineri  20.06.2025   interval 09.00-12.00–  Depunere fizică a dosarelor și validarea online

Rămân în vigoare restul precizărilor aferente înscrierilor, menționate în etapa I. 

Locuri Libere dupa Reinscriere 2025 2026 – Click AICI!!

PLAN DE SCOLARIZARE 2025 2026 – Click AICI!

Înscrierile pentru anul școlar 2025-2026 se desfășoară în conformitate cu prevederile O.M.E. nr. 4.018/2024 – Metodologia cadru de înscriere a copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și a O.M.E.C. nr. 34362025 – Calendarul înscrierii copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar în anul școlar 2025-2026.  

După finalizarea reînscrierilor la nivelul unității de învățământ, va fi afișat numărul locurilor libere pentru fiecare nivel.  În cazul înscrierii într-o unitate de învățământ cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar, părintele/reprezentantul legal are posibilitatea înregistrării a trei opțiuni în cererea-tip de înscriere.

Dosarul de înscriere pentru nivelul antepreșcolar cuprinde următoarele documente

  • Cerere de înscriere tip nivel antepreșcolar;
  • Declarație acord de înscriere online;depusă doar în cazul transmiterii documentelor online
  • Declaratie acord înscriere asumată de ambii părinți;
  • Copie de pe certificatul de naștere al copilului; 
  • Copie de pe actele de identitate ale părinților/ reprezentantului legal; 
  • Adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire copil, pentru tipul de program prelungit, respectiv pentru înscrierea în învățământul antepreșcolar;
  • Alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale sau specifice de înscriere și care sunt analizate în timpul procesului de înscriere.   

  Toate documentele se aduc în dosar de plastic, perforate, fără folii de protecție.

Dosarul de înscriere pentru nivelul preșcolar cuprinde următoarele documente

  • Cerere de înscriere tip;
  • Declarație acord de înscriere online;depusă doar în cazul transmiterii documentelor online
  • Declaratie acord înscriere asumată de ambii părinți;
  • Copie de pe certificatul de naștere al copilului; 
  • Copie de pe actele de identitate ale părinților/ reprezentantului legal; 
  • Adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire copil, pentru tipul de program prelungit, respectiv pentru înscrierea în învățământul antepreșcolar;
  • Alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale sau specifice de înscriere și care sunt analizate în timpul procesului de înscriere.   

  Toate documentele se aduc în dosar de plastic, perforate, fără folii de protecție.

La dosarul de înscriere se adaugă, la începutul anului școlar (septembrie 2025) următoarele documente: 

  1. adeverință de la medicul de familie în care se menționează că respectivul copil este sănătos clinic; adeverința este necesară în prima zi de prezentare a copilului în unitatea de învățământ;
  2. fișa de vaccinări/dovada de vaccinare întocmit(ă) conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății;
  3. avizul epidemiologic în care se menționează că respectivul copil este clinic sănătos, eliberat de medicul de familie al copilului cu maximum 5 zile înainte de a începe frecventarea unității.  

 

NOTĂ!!! Ordinea în care se realizează validarea cererilor-tip de înscriere sau în care se prezintă pentru validarea acestora nu presupune crearea unei liste de preînscriere și/sau acordarea unei priorități la înscriere. 

Depunerea dosarelor se face la sediul Grădiniței nr. 196, corp A – str. Plt. Petre Ionescu nr. 76, sector 3, București în timpul programului afișat.

Programul aferent înscrierilor pentru etapa I este următorul: 

ETAPA I

Ø Luni 26.05.2025 interval 9.00-13.00; 15.00-17.00–  Depunere fizică a dosarelor și validarea online (nu se fac programări pentru validare, validarea se face în ordinea sosirii

Ø Marti 27.05.2025 interval 9.00-12.00; 13.00-17.30–  Depunere fizică a dosarelor și validarea online

Ø Miercuri 28.05.2025 interval 9.00-12.00; 13.00-17.30–  Depunere fizică a dosarelor și validarea online

Ø Joi 29.05.2025 interval 8.00-12.00; 13.00-16.00– Depunere fizică a dosarelor și validarea online

Ø Vineri 30.05.2025 interval 8.30-12.00–  Depunere fizică a dosarelor și validarea online

În situația în care numărul cererilor de înscriere primite de la părinții/reprezentanții legali ai copiilor este mai mare decât numărul de locuri libere , comisia de înscriere din unitatea de învățământ selectează copiii în ordinea descrescătoare a vârstei și aplică criterii de departajare generale și specifice, stabilite în conformitate cu prevederile metodologiei.

  Criteriile generale de departajare nivel antepreșcolar:

  1. copilul are vârsta de 2 ani împliniți până la sfârșitul anului calendaristic în curs; 
  2. domiciliul copilului/locul de muncă al unuia dintre părinți/al reprezentantului legal este situat în apropierea unității de învățământ unde părintele/reprezentantul legal depune cererea de înscriere; 
  3. ambii părinți ai copilului/părintele unic/reprezentantul legal ai/al copilului lucrează/părintele prezintă adeverință de reîntoarcere la serviciu, în termen de 30 de zile de la începutul anului școlar sau părintele copilului nu beneficiază de indemnizație pentru creșterea și îngrijirea copilului; situațiile în care părintele/reprezentantul legal face dovada existenței unei activități de tip PFA/SRL se asimilează cu cea a părinților/reprezentanților legali care lucrează; 
  4. cel puțin unul dintre părinți/reprezentantul legal al copilului urmează o formă de învățământ la zi; 
  5. existența unui document care dovedește că beneficiază de tutelă sau de o măsură de protecție specială stabilită în condițiile Legii nr.272/2004, cu modificările și completările ulterioare; 
  6. existența unui document care dovedește că este în grija unui singur părinte (familie monoparentală); 
  7. cel puțin unul dintre părinți/părintele unic/reprezentantul legal al copilului se încadrează în una dintre situațiile: (i) pensionat în conformitate cu prevederile legale; (ii) cu certificat de handicap; (iii) șomer, în căutarea unui loc de muncă, cu documente doveditoare de la Agenția de Ocupare a Forței de Muncă; 
  8. părintele/reprezentantul legal al copilului are un alt copil minor aflat în întreținere (până la nivelul clasei a IV-a a învățământului primar) și/sau un alt copil înmatriculat în unitatea de învățământ respectivă, în anul școlar pentru care se face înscrierea. 

 

 Criteriile generale de departajare nivel preșcolar

  1. copilul are vârsta de 4 sau 5 ani împliniți la începutul anului școlar; 
  2. domiciliul copilului/reședința/locul de muncă al unuia dintre părinți/al reprezentantului legal este situat în apropierea unității de învățământ unde părintele/reprezentantul legal depune cererea-tip de înscriere; 
  3. cel puțin unul dintre părinți/reprezentantul legal al copilului urmează o formă de învățământ la zi; 
  4. existența unui document care dovedește că beneficiază de tutelă sau de o măsură de protecție specială stabilită în condițiile Legii nr.272/2004, cu modificările și completările ulterioare;  
  5. existența unui document care dovedește că este în grija unui singur părinte (familie monoparentală); 
  6. ambii părinți/părintele unic/reprezentantul legal ai/al copilului lucrează sau cel puțin unul dintre ei se încadrează în una dintre situațiile: (i) pensionat în conformitate cu prevederile legale; (ii) cu certificat de handicap; (iii) șomer, în căutarea unui loc de muncă, cu documente doveditoare de la Agenția de Ocupare a Forței de Muncă; 
  7. existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului și/sau a certificatului de orientare școlară și profesională eliberat de CJRAE/CMBRAE; 
  8. existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă, în anul școlar pentru care se face înscrierea.   

 

Pentru înscrierea în anul școlar 2025-2026 criteriile specifice la nivel antepreșcolar și preșcolar sunt:

 

 

 Înscrierea copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar

  • se face prin depunerea unei cereri-tip de înscriere însoțite de documente justificative.
  • cererea-tip de înscriere se poate transmite prin e-mail, prin poștă, cu confirmare de primire, sau se poate depune la sediul unității de învățământ la care părintele/reprezentantul legal dorește înscrierea copilului, în perioada prevăzută de calendarul înscrierii copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în servicii de educație timpurie complementare. În cazul înscrierii într-o unitate de învățământ cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar, părintele/reprezentantul legal are posibilitatea înregistrării a trei opțiuni în cererea-tip de înscriere.
  • în situația transmiterii prin e-mail sau prin poștă, părintele va transmite unității de învățământ declarația-tip pe propria răspundere, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie-cadru, cu privire la veridicitatea informațiilor completate în cerere.
  • validarea cererii-tip de înscriere este obligatorie și se face la unitatea de învățământ la care părintele/reprezentantul legal solicită înscrierea și constă în compararea datelor introduse în aplicația informatică cu documentele transmise/depuse de către acesta.
  • în situația depunerii cererii-tip de înscriere și a documentelor justificative direct la unitatea de învățământ, verificarea și validarea datelor introduse se fac în prezența părintelui/reprezentantului legal și a cel puțin unui membru din comisia de înscriere.
  • pentru cererile-tip de înscriere transmise prin e-mail sau prin poștă, cu confirmare de primire, validarea cererii-tip se va face la unitatea de învățământ la care părintele/reprezentantul legal a transmis  cererea în programul afișat.

Când:

  • cererea-tip de înscriere se completează la sediul unității de învățământ la care se dorește înscrierea copilului, completarea datelor în aplicația informatică se face în prezența părintelui/reprezentantului legal, de către un membru al comisiei de înscriere din unitatea de învățământ, desemnat de director. În acest caz, imediat după completarea cererii-tip de înscriere se realizează validarea acesteia. Comisia de înscriere din fiecare unitate de învățământ asigură imprimarea unui număr de cereri-tip de înscriere, care să fie completate de mână de către părinți.
  • cererea-tip de înscriere se poate transmite prin e-mail, prin poștă, cu confirmare de primire, sau se poate depune la sediul unității de învățământ la care părintele/reprezentantul legal dorește înscrierea copilului, în perioada prevăzută de calendarul înscrierii copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar
  • În cazul înscrierii într-o unitate de învățământ cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar, părintele/reprezentantul legal are posibilitatea înregistrării a trei opțiuni în cererea-tip de înscriere.
  • În situația transmiterii prin e-mail sau prin poștă, părintele va transmite unității de învățământ declarația-tip pe propria răspundere, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie-cadru, cu privire la veridicitatea informațiilor completate în cerere.
  • Data limită, a primirii în  unitate a documentelor transmise prin e-mail sau prin poștă, este 29 mai 2025, urmând ca   validarea acestora să se realizeze în data de 30 mai 2025, până în ora 12, în conformitate cu programul afișat.
  • Validarea  cererii-tip de înscriere este obligatorie și se face la unitatea de învățământ la care părintele/reprezentantul legal solicită înscrierea și constă în compararea datelor introduse în aplicația informatică cu documentele transmise/depuse de către acesta.
  • În situația depunerii cererii-tip de înscriere și a documentelor justificative direct la unitatea de învățământ, verificarea și validarea datelor introduse se fac în prezența părintelui/reprezentantului legal și a cel puțin unui membru din comisia de înscriere, conform programării realizate de către unitatea de învățământ. Pentru cererile-tip de înscriere transmise prin e-mail sau prin poștă, cu confirmare de primire, validarea cererii-tip se va face la unitatea de învățământ la care părintele/reprezentantul legal a transmis cererea.

 

Părintele/Reprezentantul legal prezintă, în momentul completării cererii-tip de înscriere la unitatea de învățământ sau, după caz, în momentul validării acesteia, actul de identitate propriu și certificatul de naștere al copilului, în original, precum și copii ale acestora pentru a fi certificate conform cu originalul de către membrul desemnat din cadrul comisiei de înscriere de la nivelul unității de învățământ.

Părinții divorțați depun la înscriere dovada modului în care se exercită autoritatea părintească și la care dintre ei a fost stabilită locuința minorului.

 

VĂ INFORMĂM CĂ:

  • Sistemul informatic integrat al învățământului din România (SIIIR ) nu permite înscrierea la mai multe unități de învățământ.  Pe aceeași cerere de înscriere se pot alege trei unități de învățământ ca opțiuni, unitatea unde se depune dosarul reprezentând prima opțiune. 
  • În cazul în care SIIIR semnalează că pentru copilul respectiv a mai fost depusă o cerere de înscriere la altă unitate de învățământ, înscrisă în baza de date, întrucât a fost validată, dosarul de înscriere nu este acceptat și rămâne valabilă opțiunea deja asumată pentru acea unitate de învățământ.
  • Pentru validarea cererii-tip de înscriere, în situația în care părintele/reprezentantul legal depune direct documentele la unitatea de învățământ, un membru al comisiei de înscriere din unitatea de învățământ tipărește fișa completată, în prezența părintelui.
  • Validarea cererii-tip tipărite poate fi realizată doar prin semnătură la sediul unității de învățământ.
  • În situația în care comisia de înscriere identifică erori sau neclarități în completarea cererii- tip sau în documentele depuse/transmise, părinții vor fi contactați de către comisia de înscriere în vederea remedierii acestora, iar procesul de validare se reia, cu încadrarea în termenele prevăzute de calendarul înscrierii copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar .

 

 

INFORMARE PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL ÎN CONDIȚII DE MAXIMĂ SIGURANȚĂ
Având în vedere prevederile din Metodologia-cadru de înscriere a copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în servicii de educație timpurie complementare aprobata prin OME NR.4018/2024, vă informăm că:
  • În conformitate cu prevederile art.5 alin (1) lit. e) din Regulamentul (UE) nr. 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE, (Regulamentul general privind protecția datelor), datele personale sunt păstrate într-o formă care permite identificarea persoanelor vizate pe o perioadă care nu depășește perioada necesară îndeplinirii scopului în care sunt prelucrate datele.
  • Listele referitoare la înscrierea copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în servicii de educație timpurie complementare pentru fiecare an școlar sunt publice pe paginile de internet ale unităților de învățământ și conțin numele și prenumele acestora. Eliminarea acestora de pe site-ul unităților de învățământ sau al inspectoratului școlar se va face în termen de cel mult 30 de zile de la începerea anului școlar.  Listele în format letric rămân afișate la avizierul unităților de învățământ până cel târziu la data începerii anului școlar 2025-2026.
  • Tel unitate de învățământ: 0213450636
  • Site: https://gradinita196.invatamantsector3.ro/